Ken je dat? Je hebt eigenlijk geen extra handtas nodig maar toch ben je altijd op zoek naar net dat ene model dat je graag zou willen hebben. Je bent hierin niet alleen. Op de vraag “Hoeveel tassen heb jij?” die we op onze Facebookpagina plaatsten bleek de categorie ‘teveel’ populair en het hebben van meer dan 25 tassen is niet vreemd. Hoe komt dit?
Een handtas van 13 of van 6000 euro?
Het aanbod aan tassen is enorm en het prijsverschil is dat ook. Kijken we naar de tien duurste tassen op Supersales, dan zien we dat dat de top tien wordt uitgemaakt door merken zoals Versace, Bally, Paul Smith Accessories, Escada, Sara Battaglia en Paul Joe met prijzen tussen de 600 en de 6000 euro.
Een tas is praktisch
Naast het uiterlijk van een tas, daar komen we zo op, is het gebruik van een handtas erg praktisch. Je stopt er spullen in die je nodig (denkt) te hebben, zoals make-up, een pen, sleutels, oordopjes, etc.. Vrouwen zijn in het algemeen beter voorbereid dan mannen, dus vrouwen nemen ook meer mee. Bovendien denken vrouwen vaker aan de ‘je-weet-het-maar-nooit’ situaties waarbij je een pleister, zakdoekjes, deo, nagelknipper, of iets dergelijks nodig hebt. Weleens een man gezien die een zakdoekje aanbiedt? Mannen hebben bovendien de mogelijkheid om meer spullen in hun zakken te stoppen dan vrouwen, bijvoorbeeld hun sleutel of telefoon, En, weleens een vrouw gezien met een dikke portemonnee in de kontzak?
Blijf van m’n man af!
Behalve praktisch moet een tas ook mooi zijn, net als kleding, een handtas is lifestyle. Maar er is iets bijzonders aan de hand met handtassen.
Uit meerdere onderzoeken is al gebleken dat er een relatie is tussen wat iets kost en het plezier dat je er aan beleeft.
Zo bleek tijdens een onderzoek van Caltech en Stanford dat proefpersonen die verschillende wijnen dronken meer genot beleefden aan wijnen die duurder waren (ook al waren de wijnen fictief geprijsd!). Hetzelfde geldt voor tassen: kopen we een duurdere tas, dan beleven we er meer plezier aan, hoe gek dat ook klinkt. Een onderzoek van Journal of Consumer Research maakt het nog gekker. Die stellen dat vrouwen een dure tas gebruiken om te zorgen dat hun partner niet door een andere vrouw wordt ingepikt. De logica is hier dat als de vrouw een dure tas heeft, de partner meer toegewijd is omdat hij waarschijnlijk heeft meebetaald. Goed, wellicht dat dit voor ons ‘nuchtere’ Hollanders iets minder van toepassing is?
Tas, anyone?
Of je nu een tas nodig hebt om je man te behouden of niet, feit blijft dat tassen populair zijn en er veel mensen gelukkig van worden. Echter op onze site waren tassen niet zo gemakkelijk te vinden. Ze zaten wat verstopt in het menu. Je moest namelijk eerst ‘Dames’ of ‘Heren’ selecteren, daarna op ‘Accessoires’ en ‘Tassen’ drukken en tenslotte kwamen de tassen tevoorschijn.
Dat was niet zo handig.
Bovendien konden we tassen als sporttassen, rugzakken en reistassen niet opnemen, omdat we deze niet in de mode categorieën wilden plaatsen. De oplossing is om tassen uit het dames/heren-menu te halen en dit hebben we ook gedaan. We hebben een aparte categorie voor tassen gemaakt, en je ziet nu ook “Tassen” in het menu aan de bovenzijde staan. Tevens hebben we een flink aantal tassen webshops toegevoegd. Hierdoor is het aanbod groter geworden zodat jij jouw geweldige tas kan kopen waar je naar op zoek bent, in de aanbieding natuurlijk.
Nieuwsgierig naar het totale aanbod van tassen? Je vind ze onder de knop 'Tassen".