Nederland zit bijna twee maanden in een intelligente lockdown, maar het voelt als een eeuwigheid. Er is veel veranderd sinds de persconferentie van 16 maart; restaurants gesloten, sportscholen gesloten, zoveel mogelijk thuiswerken en ga zo maar door. Waarschijnlijk kan je je ook niet meer herinneren wanneer je voor het laatst je nette kostuum hebt aangehad. Als toch niemand je ziet, voor wie of wat zou je je dan optutten? Dat dachten schijnbaar de meeste van jullie; uit onze cijfers blijkt dat de verkoop van comfortabele kleding en hardloopschoenen sinds de lockdown fors gestegen is!

Verkoopstijging sinds de lockdown

Geen colberts meer, geen nette pantalons, maar joggingsbroeken en sweaters. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is het koopgedrag van consumenten opmerkelijk veranderd. Vooral comfortabele kleding en hardloopschoenen doen het sinds de lockdown goed. De trainingspakken spannen de kroon; deze werden maar liefst 700 procent meer verkocht dan vorig jaar.

Ook sloeg een groot deel van de consumenten aan het hardlopen. De verkoopcijfers van de hardloopschoenen vervijfvoudigde! Het veranderende koopgedrag is volgens Jochem Prins, mede-eigenaar van SuperSales, logisch: “ Het huidige koopgedrag sluit aan bij de regels van de overheid rondom thuis blijven. Sinds thuiswerken de nieuwe norm is verruilen de meesten hun nette outfit voor iets comfortabels.”

Sinds de lockdown kiezen we liever voor een comfortabele outfit en zijn we aan het hardlopen geslagen, toch is dat niet het enige. Ook bevinden we ons schijnbaar vaker in de slaapkamer. De vraag naar nachtmode en ondergoed is namelijk ook toegenomen ten opzichte van vorig jaar.

Top 9 typische lockdown mode

Dit is hem dan, de 9 productcategorieën waarvan de verkoop flink steeg sinds de lockdown. Grote kans dat ook jij één van deze artikelen hebt gekocht;)!