SuperSales heeft onderzoek gedaan naar het online shopgedrag van Nederlanders. Dit onderzoek is uitgevoerd omdat SuperSales, na recente berichten* over de dalende omzet van fysieke kledingwinkels, wilde weten hoe de Nederlander winkelt op het internet. Uit het onderzoek komt naar voren dat Nederlanders fervente aanhangers zijn van kortingscodes en deze graag op internet gebruiken.

In het onderzoek, dat via een online enquête is afgenomen, wordt bevestigd dat de Nederlanders nog steeds op de kleintjes letten en graag gebruik maken van kortingscodes. Maar liefst 93% van de ondervraagden maakt actief gebruik van deze kortingscodes. Daarvan zoekt 53% specifiek naar deze kortingscodes als ze aan het shoppen zijn.

 

 

Shopgedrag
Het onderzoek geeft inzicht in het shopgedrag van de Nederlander. Opvallend is dat het voor shoppers niet uitmaakt uit welk land de items komen. Toch worden de meeste artikelen in Nederlandse webshops besteld. De belangrijkste reden om online te shoppen is voor de meeste mensen het gemak en de snelheid van het bestellen. De meest gekochte producten zijn kleding, electronica en boeken. Een volledig overzicht van de uitkomsten van het onderzoek is te bekijken in de infographic.

*bron: Economisch Bureau van ING