Gevuld met een schapenvachtje, comfortabel en warm, vrijwel iedere vrouw had 10 jaar geleden wel een paar Ugg in de kast staan. Al was het alleen maar om op zondag ochtend in je makkelijke kloffie naar de supermarkt te gaan. Nu, 10 jaar later, is de Ugg trend terug van weg geweest. Dit keer niet voor vrouwen, maar de trend is helemaal hot onder heren!

Ugg imago

Al een paar jaar is de Ugg laars bezig met zijn comeback. Maar opmerkelijk genoeg worden Ugg dit jaar veel gesignaleerd bij mannen. Ze worden gedragen onder een stoere spijkerbroek of een andere dagelijkse outfit. Het imago van de Ugg is daarbij sterk veranderd. Waar de laars eerst alleen werd gedragen onder een joggingsbroek, is het nu een echt mode-item met een stoer imago.

Om een stoerder imago te creëren gebruikt Ugg diverse grote beroemdheden in hun campagnes. Zo staat de familie Marley (met o.a. Ziggy, de zoon van Bob Marley) sinds de zomercollectie 2019 centraal in een campagne van het merk.

Maar dat is niet het enige. Ook de samenwerking tussen Ugg en BAPE, een merk dat is opgericht door rappers, doet het imago onder mannen flink opfrissen. Met niemand minder dan Lil Wayne als gezicht voor de samenwerking bereikt Ugg een nieuwe hippe doelgroep.

Ugg laarzen voor mannen

De laarzen voor heren zijn tegenwoordig een stuk stoerder en hebben een moderne twist, maar de basics van Ugg blijven bestaan: een met schapenvacht gevulde warme laars. Hoewel een man op Ugg in Nederland nog vrij zeldzaam is, zal dit de komende jaren dus flink gaan veranderen. Wat je ook van een paar Ugg vindt, één ding is zeker: koude voeten zijn vanaf nu ook voor mannen verleden tijd.