Menu

Tommy Hilfiger SALE

Op zoek naar aanbiedingen van Tommy Hilfiger? Dan ben je op de juiste plek! SuperSales heeft alle sale van Tommy Hilfiger bij 171 webshops voor je verzameld. Momenteel zijn er 12042 producten waarvan 5437 aanbiedingen beschikbaar. Zie je iets leuks? Wacht dan niet te lang want Tommy Hilfiger producten met een interessante korting kunnen snel uitverkocht zijn!

Tommy Hilfiger korting statistieken

Bij SuperSales helpen we je de mooiste artikelen van Tommy Hilfiger te vinden voor een goede prijs. Hier vind je de statistieken en trend van de korting van Tommy Hilfiger.

Statistieken voor dit merk

Totaal aantal producten12.042
Aantal producten in sale5.437
Percentage producten in de sale45%
Aantal winkels met Tommy Hilfiger aanbod52
Maximale korting op Tommy Hilfiger81%
Verdeling van het kortingspercentage van de Tommy Hilfiger sale

Over Tommy Hilfiger

Wie op zoek is naar een luxe product zit bij Tommy Hilfiger op het juiste adres. Al sinds 1985 staat het merk bekend om zijn klassieke en Amerikaanse stijl. De bekende kleuren blauw, wit rood herken je al van een afstand, en dat maakt de producten van Tommy nog populairder. Tommy Hilfiger heeft een groot assortiment en biedt kleding aan voor de hele familie.

De geschiedenis van Tommy Hilfiger

Het merk Tommy Hilfiger is vernoemd naar de gelijknamige Amerikaanse ontwerper. Tommy werd in 1951 geboren in Elmira, New York. Thomas Jacob Hilfiger, de volledige naam van de ontwerper, was het tweede kind van negen uit een Iers-Amerikaanse gezin. Vader Hilfiger runde een eigen juwelierszaak en Tommy’s moeder was werkzaam als verpleegkundige.

De schooltijd van Hilfiger verliep niet altijd even soepel. Als kind lijkt het alsof Tommy nergens goed in is. Hij is te klein om tot de sportatleten te horen en door zijn dyslexie gaat studeren hem moeilijk af. In 1971 besluit Hilfiger samen met twee vrienden een winkel te openen onder de naam People’s Place.

People’s Place wordt al snel een grote hit onder de lokale jongeren dankzij de hippe-achtige artikelen en de flared broeken. De winkels bereiden zich uit naar andere steden totdat het bedrijf in 1976 failliet gaat.

Een nieuwe start maakt Hilfiger in Manhatten, New York waar hij wil werken aan zijn carrière binnen de fashionscene. Hij gaat werken als designer bij Jordache Jeans. Na zijn ontslag aldaar krijgt hij verschillende aanbiedingen van merken als Perry Ellis en Calvin Klein. Maar in plaats van een werkplek bij één van de grote merken aan te nemen accepteert Hilfiger het aanbod van Mohan Murjani, een internationale kledingfabrikant. Samen lanceren ze in 1985 de eerste herencollectie onder de naam Tommy Hilfiger.

Eerste campagne van Tommy Hilfiger

Goede marketing is belangrijk, daar weet Tommy Hilfiger alles van. De eerste campagne van Hilfiger in samenwerking met Georges Lois in 1985 werd direct opgemerkt. De lanceringscampagne bevatte namelijk geen mooie modellen en zelfs niet eens kleding. Wat zichtbaar werd op een immens groot billboard op Times Square waren de namen van de concurrenten.

Op het Billboard zet Tommy zichzelf in het rijtje met zijn grootste concurrenten. ‘De grootste Amerikaanse ontwerpers voor mannen zijn’ wordt gevolgd door de initialen van Ralph Lauren, Perry Ellis en Calvin Klein. Als laatste noemt Tommy Hilfiger zichzelf met daarbij het inmiddels wereldbekende logo afgebeeld. Binnen no-time wist heel Amerika dat er een nieuw lifestyle merk op de markt was.


Afbeelding: Georges Lois

De campagne viel in de fashion wereld minder goed in de smaak, en zeker de genoemde merken konden het billboard niet waarderen. Het zorgde er zelfs voor dat Tommy Hilfiger in 1994 niet de prijs van Best American Menswear Designer in ontvangst mocht nemen. Er werd besloten dat de prijs in dat jaar niet uitgereikt werd, maar in 1995 ontving Hilfiger alsnog de welverdiende bekroning.

Populariteit van Tommy Hilfiger

Het duurde tot de jaren 90 dat Tommy Hilfiger als merk populair werd. Dat is vooral te danken aan de hiphopindustrie. De hiphopcultuur kwam op en de rappers waren regelmatig gekleed in Tommy Hilfiger kleding. De gratis publiciteit deed het merk goed en had een grote impact op de verkopen van Tommy kleding.

Het hoogtepunt van Tommy Hilfiger in de hiphopscene was het shirt dat Snoop Dogg droeg tijdens het Amerikaanse programma Saturday Night Live. De bekende hiphop artiest, die op dat moment populair was, droeg tijdens het programma een oversized Tommy Hilfiger shirt. De volgende dag waren alle shirts uitverkocht en kreeg Tommy Hilfiger wereldwijd bekendheid.

In de muziekscene heeft Tommy Hilfiger veel betekent. Het merk heeft een lijst vol samenwerkingen met muzikanten op zijn naam staan. Het eerste concert dat Tommy sponsorde was in 1991 de No Security tour van de Rolling Stones. Daarna volgde er nog velen waaronder het allereerste concert van Britney Spears. Behalve sponsering van concerten, wist Hilfiger ook artiesten, zoals Aaliyah, te strikken voor in PR-campagnes.

Hoe populair Tommy Hilfiger was in de jaren 90, zo slecht ging het midden jaren 2000. De populariteit daalde en uiteindelijk was het noodzakelijk om het bedrijf te verkopen aan niemand minder dan Calvin Klein eigenaar Philip van Heusen. Tommy’s grootste concurrent betaalde niet weinig, Hilfiger werd namelijk verkocht voor maar liefst 3 miljard dollar.

Inmiddels staat het merk Tommy Hilfiger als een huis, en is de kleding na al die jaren nog steeds populair. Tegenwoordig werkt Hilfiger niet meer alleen samen met muzikanten, maar ook sporters staan op de lange lijst van collabs. Het merk heeft al meerdere collecties uitgebracht met Lewis Hamilton, bekend van de F1 sport.

Liefdadigheid & duurzaamheid van Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger heeft zelf een jarenlange passie voor filantropie en vanuit die gedachte ontstond in 2003 TommyCares. Het programma support diverse goede doelen en initiatieven wereldwijd waaronder Save The Children, War Child en zelfs het Emma Kinderziekenhuis in Amsterdam.

Duurzaamheid is belangrijk voor Tommy Hilfiger. Wereldproblemen als klimaatverandering en ongelijkheid kan het merk wellicht niet oplossen, maar met hun Make It Possible programma proberen ze de manier waarop consumenten kleding dragen te veranderen. Het programma bestaat uit indrukwekkende doelstelling voor het lange maar ook korte termijn. De eerste collectie met 100% gerecycled katoen werd in 2018 gelanceerd, en het doel is om voor 2030 alle producten te maken vanuit een duurzame cirkel.

Behalve duurzame productie is er nog een ander onderwerp dat voor Tommy van belang is in het Make It Possible programma: gelijke kansen voor iedereen. Het merk werkt aan diverse doelstelling om een bedrijf te worden waar iedereen welkom is en iedereen gelijke kansen heeft ongeacht je afkomst, geslacht en functie.

Dezelfde gedachte was het idee achter de Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge. Tommy Hilfiger vindt dat als we iets in de wereld willen veranderen, er geïnvesteerd moet worden in innovatie projecten die echt daadwerkelijk een verandering creëren. Jaarlijks wordt de prijs uitgereikt aan startende ondernemers die hun hart en ziel richten op het aanpakken van kwesties rondom een betere wereld.

Wist je dat:


- Tommy Hilfiger maar 150 dollar op zijn spaarrekening had toen hij People’s Palace opende.
- Het moment dat People’s Palace failliet ging, Tommy dit zijn eigen MBA (Masters in Business Administration) noemde.
- People’s Palace creative director Susie Cirona later Tommy’s vrouw werd. Het stel trouwde, en kreeg drie kinderen: één zoon en twee dochters. Inmiddels is het stel al jaren uit elkaar en is Hilfiger hertrouwt.
- De eerste campagne met George Lois drie miljoen dollar kostte. En dat terwijl het budget van Hilfiger maar 200.000 dollar was.
- Voordat Tommy Hilfiger People’s Palace begon, hij bewerkte jeans broeken verkocht vanuit zijn auto.
- Tommy Hilfiger nooit naar de modevakschool is geweest. In de tijd van People’s Palace begon Hilfiger te experimenteren met het ontwerpen van kleding.