Menu

Bespaar op de kosten van uw productadvertenties bij Google

Vermijd de 20% kosten die Google Shopping rekent

Sinds eind 2017 is het mogelijk om ook via vergelijkingssites uw producten te tonen op de resultaatpagina van Google. Onder druk van de Europese Unie heeft Google het productenblok opengezet voor andere partijen dan Google Shopping. SuperSales is door Google als nummer 3 wereldwijd goedgekeurd als Comparison Shopping Service, of kortweg CSS.

Het productenblok

Hier ziet u het productenblok dat getoond wordt op de resultaatpagina van Google als gebruikers zoeken naar producten (dit wordt ook wel de "Product Listing Ads" genoemd). Onder alle producten ziet u nu een tekst "Van Vergelijker" die aangeeft via welke vergelijkgspartij het product gepromoot wordt. In geval van "Van Google" is dit via Google Shopping, als hier staat "Van SuperSales", dan is dit via ons.

Voordelen van overstappen naar SuperSales

Nu Google Shopping is 'gedegradeerd' tot slechts één van de vergelijkers, kunt u ook via SuperSales uw producten plaatsen in het productenblok. Dit heeft de volgende voordelen:

20% Besparing

Google Shopping rekent 20% aan kosten. Als u nu via deze manier uw producten promoot, houdt Google Shopping dus 20% van uw bod achter als kosten voor het operationeel houden van hun platform. Wij bieden dezelfde CPC service gratis aan aan onze partners! Dat betekent dat als u een bod van 40 cent instelt, u ook daadwerkelijk 40 cent biedt, en niet 32 cent zoals bij Google Shopping het geval is. Er verandert verder niets: u blijft in uw eigen Google Ads account uw biedingen beheren. Lees meer over hoe dit werkt en waarom wij dit gratis aanbieden.

Keuze uit meerdere afrekenmodellen

Bij Google Shopping betaalt u voor iedere klik, ook voor de kliks die niet converteren. Via SuperSales heeft u de mogelijkheid om te adverteren via het Cost Per Sale model, waarbij u alleen hoeft te betalen voor iedere verkoop die wij voor u realiseren. Heeft u interesse in adverteren op basis van CPS? Bekijk dan de details.

Tot en met december éxtra tegoeden

Momenteel geeft Google een korting aan adverteerders die overstappen op een andere vergelijker dan Google Shopping. Op deze manier willen zij het interessanter maken om andere vergelijkers te proberen. Deze tijdelijke regeling zorgt ervoor dat u in oktober 20 tot 30% terugkrijgt van uw advertentie-uitgaven. In november en december van 2018 ontvangt u 5% terug. De precieze werking hiervan leest u bij Google zelf.

Google & SuperSales

Google en SuperSales zijn goede vrienden. Zo zijn we niet alleen Google partner, maar ook Google CSS partner. We hebben veelvuldig contact met verschillende teams binnen Google. Toch een fijn idee als er iets geregeld moet worden.

Gespecialiseerd in Fashion

SuperSales is in 2014 opgezet als vergelijker binnen de fashion. Wij hebben veel kennis, expertise en statistieken binnen deze branche opgebouwd en gebruiken dit bij het promoten van uw producten. Op deze manier kunnen we meer sales realiseren tegen minder kosten.
Veel mensen associëren SuperSales met betrouwbaarheid en transparantie. Doordat onze naam onder uw product getoond wordt, kan dit de CTR verhogen.

SuperSales is goed bereikbaar

Wij houden van het automatiseren van taken, terwijl we goed contact houden met onze partners. Bij ons geen anonieme ticketsystemen: wij zijn uitstekend bereikbaar via telefoon of e-mail en denken graag met u mee.

Hoe profiteert u van de voordelen?

Wij bieden grofweg twee mogelijkheden: U blijft uw eigen CPC biedingen beheren via uw eigen Google Ads account, of wij nemen u al het werk uit handen en promoten uw producten op basis van CPS. Wij adviseren overigens beide! Op deze manier maakt u zowel gebruik van de korting als van onze expertise. Hieronder vindt u meer details over de opties.

CPC (self managed)

Google Shopping, maar dan met korting

Voordelen

  • Precies hetzelfde als u nu gewend bent
  • Geen 20% kosten zoals Google Shopping rekent
  • De extra korting van 5 tot 30% zijn volledig voor u
  • Wij koppelen uw bestaande Merchant account aan onze site, en u bent klaar om te gaan
  • Wij hebben géén toegang tot uw Google Ad account
  • Werkt perfect samen met onze CPS service

Kosten

  • Niets! Als u een bestaande partner van SuperSales bent, dan kunnen wij dit gratis voor u realiseren! Als uw producten nog niet op SuperSales getoond worden, dan vragen we een kleine maandelijkse bijdrage.

CPS (managed)

Google Shopping, maar dan zonder risico

Voordelen

  • Afrekenmodel op basis van CPS, u betaalt alleen voor verkopen
  • Wij regelen alle biedingen, u hoeft zelf niets in te stellen
  • We gebruiken onze conversiedata & bezoekersstatistieken als basis voor de biedingen
  • Onze focus is uw omzet uit dit kanaal maximaliseren
  • Geen risico op verliesgevende campagnes
  • Geen tijdinvestering in het bijhouden en bijsturen
  • U bepaalt de marges: hoe hoger de CPS, hoe meer sales
  • Alle winst vloeit automatisch terug in uw advertentiebudget
  • Mogelijk naast uw bestaande CPC campagne
  • We kunnen altijd een test draaien om te zien wat de resultaten zijn
  • Werkt perfect samen met onze CPC service

Kosten

  • Niets! Geen setup kosten, geen maandelijkse kosten, geen kosten per klik. Wel betaalt u een percentage als wij een sale aan u leveren.
Kunt u niet kiezen? Dat hoeft ook niet! De beste oplossing is vaak om beide varianten in te zetten om uw exposure te maximaliseren.

Hoe verder?

Bent u overtuigd of wilt u meer informatie? Stuur ons even een berichtje op of via ons contact formulier, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Vaak gestelde vragen

We hebben gemerkt dat er veel onduidelijkheid is over deze nieuwe ontwikkelingen. Hieronder belichten we de meest gestelde vragen.

We rekenen bij de CPC variant geen kosten voor bestaande partners van SuperSales. We willen de relatie met onze partners graag verstevigen en bieden dit daarom gratis aan. Bent u nog geen partner van SuperSales? Dan kunnen we uw aanbod waarschijnlijk toevoegen op SuperSales. Als dit niet mogelijk is, vragen we een kleine maandelijkse vergoeding.

We rekenen bij de CPS variant geen enkele kosten behalve een percentage als we u een verkoop aanleveren. De vergoeding voor ons werk zit hier in de CPS vergoeding.

Een overstap van zo'n belangrijk onderdeel van uw marketing kan spannend zijn. Het is prima mogelijk om stapsgewijs over te stappen, zodat u eerst rustig het verschil in performance kunt bekijken. Als u hiervoor kiest, starten wij voor u een nieuw merchant account. In het nieuwe gekoppelde Google Ads account beslist u zelf welke producten u via ons uittest. De overige producten laad u gewoon via uw bestaande opstelling draaien.

Uiteraard! We begrijpen dat u de touwtjes in handen wilt houden en eerst wilt kijken wat de resultaten zijn van onze CPS variant. Alle nieuwe CPS campagnes worden standaard als test uitgevoerd: als het niet bevalt, geef het even door en we sluiten de boel weer af.

Wanneer u overtuigd bent van de voordelen, neemt u contact met ons op. Hierna geeft u ons per e-mail toestemming om uw bestaande Google Merchant account aan onze vergelijker te koppelen. Deze handeling gebeurt vervolgens puur 'onder de moterkap', u merkt hier helemaal niets van. Als deze koppeling afgerond is, maakt u automatisch gebruik van onze kostenmarge van 0% in plaats van de 20% van Google Shopping. U blijft uw campagne instellen via uw eigen Google Ads account, wij hebben hier geen toegang toe. De enige wijziging die de gebruiker ziet, is dat de tekst "Van Google" onder uw product gewijzigd is in "Van SuperSales".

Als u extra exposure wilt en uw producten (ook) via CPS wilt promoten in het productenblok, neemt u contact met ons op. Hierna maken wij een nieuw Merchant Account onder ons overkoepelende CSS account. Hierin laden wij uw feed met producten die wij ook op onze site gebruiken. De producten verrijken we met extra data, zodat deze extra goed vindbaar zijn én aantrekkelijker om op te klikken. Onze algoritmen beheren de biedingen en maximaliseren voor u het aantal verkopen. U betaalt vervolgens alleen de kosten van de verkopen die op deze manier volgen via uw normale affiliate netwerk. U kunt ervoor kiezen om uw huidige CPC campagne bij Google Shopping te laten draaien, naar ons te verhuizen (20% korting op de kliks), of uit te zetten en onze algoritmen het biedwerk voor u laten doen.

Als u ons de 'go' geeft, stellen wij de juiste zaken in. Hierna duurt het enkele dagen voordat uw account met producten helemaal over is. Uw huidige opzet blijft gewoon draaien in de tussentijd, er is dus geen kans op gaten in uw promotie.

Plannen wijzigen, dan begrijpen we heel goed. U zit bij ons niet vast aan langlopende contracten. Als u uw promotie via ons doet en terug naar Google Shopping wilt (of een andere vergelijker), even goede vrienden. Laat het ons even weten, dan zorgen we er samen voor dat ook dit netjes zonder downtijd verloopt.